Monday, April 14, 2008

Kartause Ittingen - Detalji


Kazu da svaki umetnik ima svoja takozvana "stalna mesta", odnosno teme kojima se stalno bavi, metafore koje cesto upotrebljava, prepoznatljiv stil, ili jednom recju karakteristiku. Tesko je ponekad osloboditi se sebe, a u nekim slucajevima nije ni potrebno.

Mene kao fotografa progone detalji i odredjeni objekti, sto ponekad pretstavlja problem, kao recimo u situacijama kada je potrebno dokumentovati i prikazati prostor. Moju paznju redovno privlaci nesto sasvim drugo. Cesto mi se desavalo da fotografisem neki prostor u timu sa vise fotografa, kojima redovno nije bilo jasno gde su tacno fotke uzete, kao da nismo bili na istom mestu zajedno. Padale su cak i opklade. Desavalo se da niko ne pogodi.


Ne znam zasto, ali isto tako mi je veoma bitna tekstura ili materijal onoga sto fotografisem. Jednostavno moram i da opipam, odnosno osetim objekat pod prstima. Iz moje memorije brzo blede stvari. Ne teram sebe da se tacno secam prostora, jer on je zabelez svetloscu, kroz moju kameru, i sacuvan na filmu, memorijskoj kartici, racunaru… Ali zato sa neverovatnom preciznoscu pamtim detalje svega sto sam ikada dotakla i onoga sto sam osecala ili mislila u tom trenutku.

Kao fotograf, imam nekoliko fetisha. Ako ste kojim slucajem posetili moju web stranicu, mislim da je to jasno. Mogli ste primetiti manje serijale koji se bave odredjenim objektima. U svojoj arhivi fotografija zaista im ne znam broja, ali ne stizem da ih postavim na net. Naravno da sam i u Kartause Ittingen-u pronasla ono sto me najvise zanima, pa da krenemo.

Ulazi se na Vrata.




Mogu biti i mala.


Otvara se i zatvara prostor za nama, sto me upravo podsetilo na neke konverzacije iz filma My Blueberry Nights, kao recimo: "If I threw these keys away, then those doors will be closed forever". Ne mogu se svaka vrata otvoriti kljucem (posvedoceno). Ili: "Even if the door is open, the person you are looking for may not be there".


O vratima bih mogla pricati danima. Pogodna su za analizu i filozofiju :). Da li sam napomenula da volim i Prozore?



Monteskje rece da sve nas poseti sreca, bar jednom u zivotu, ali ako nas ne zatekne spremne, odseta kroz vrata ili izleti kroz prozor.



Ja kazem da smo mi taj prozor kroz koji gledamo u svet.


O Kartause Ittingenu mozete procitati u mojim prethodnim tekstovima:

Osnovne informacije
Istorijski muzej
Muzej savremene umetnosti
Radionice



11 comments:

Maya said...

Nisam umetnik ali znam o cemu pricas. Recimo Moran je cesto slikao vodu. To mu je bila fascinacija. Ja sam primetila da imam svoja omiljena mesta za sedenje. Odredjene klupe u parku na primer.

Milena said...

I Ajvazovski je bio poznat po slikanju vode u svim mogucim svetlosnim fazama - jutro, sumrak, oluja, mesecina nad vodom i tako dalje. Neki od mojih omiljenih umetnika su stvorili sopstvene metafore, sto me upravo podsetilo na vetar u filmovima Tarkovskog...

DG said...

Did I put two and two together! Who said I need translation? LOL

Love window shots! The one with blossoms is great. Nice, closed composition. I like the fact that you can barely see out of the window, except for the wall and tree. It makes you question the purpose of it.

Milena said...

As Matt said, not everything in nature has a function :). But it looks good! LOL

spidloris said...

fenomenalno, fotografije su ti kao price. prva i pretposlednja mi se najvise dopadaju. zamisli da odes u muzej prozora i vrata, ako takvo nesto uopste postoji, a trebalo bi.

nebitno sad, ali jesi li gledala film "dva dana u praizu"?

Milena said...

Ove godine planiram izlozbu vrata, ali na jesen :).

Film nisam pogledala. Preporucujes?

spidloris said...

apsolutno, glavna glumica je fotograf u tom filmu pa mi je palo na pamet, ali nema veze s fotografijom. o musko zenskim odnosima je, genijalno je istinit :)

Anonymous said...

Ove dve sa drvetom kroz prozor su mi naj naj. Nisam neki poznavalac fotografije ali to mi se dopada. Onako, fino je za gledanje.

Milena said...

Spidloris, pogledacu film. Inace uzivam u sinematografiji, gotovo svakodnevno nesto odgledam. Trenutno sam opcinjena Bergmanovim Scenama iz bracnog zivota.

Elektrokuhinja, hvala na poseti. I meni se to rascvetalo drvo dopada.

Дрво said...

Veoma mi se dopadaju i prozori i vrata, imenjakinjo :)

Milena said...

Pa to je divno! Konacno da naidjem na nekoga sa istim imenom. I jos volis fotografiju, kao i ja :).